בדוק ומנוסה: חכי"ם מ"יש עתיד" תרמו את מלוא העלאת שכרם לצדקה

ישראל פריי 6 Comment on בדוק ומנוסה: חכי"ם מ"יש עתיד" תרמו את מלוא העלאת שכרם לצדקה
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מלבד 40,000 ש"ח העושים את דרכם אל חשבון הבנק של נבחרי הציבור בכנסת ישראל מדי חודש בחודשו, החל מינואר הקרוב, צפויים החברים להתברך בעוד כ 731 – 1,463 ש"ח נוספים למשכורתם, כתוצאה מחישובי הצמדה מעורפלים אך נדיבים, אשר הם עצמם אחראים להחלתם.

לא בלב קל מסכימים חברי הכנסת לתוספת לשכרם שמגיעה, איך לא, מהקופה הציבורית שהם כה חרדים לשלמותה ולחלוקתה ההוגנת, ועדה ציבורית בראשות פרופ' חיים לוי מונתה על ידם, במטרה לבחון את ענייני השכר, ולקבל החלטות עבורם.

אך דא עקא, ועדת הכנסת החליטה משום מה לדחות את המלצות הועדה הציבורית שהחליטה להקפיא את שכרם של הח"כים בשנת 2016 והחל משנת 2017 להצמידו למדד, ובכך נסללה הדרך להעלאה האמורה, שהיא בכלל מצטרפת להעלאה של כאלף ש"ח מתחילת השנה הנוכחית.

לא מעט חכי"ם הגונים נמצאים במשכן, שהביעו מחאה נמרצת על אופן ההתנהלות המפקידה את החלטת השכר בידי הנשכרים, ואת העלאה הבלתי פרופורציונלית. ח"כ שלי יחימוביץ הגדילה לעשות וחשפה ברבים את תלוש השכר האישי שלה, ע"מ לשתף את הציבור בסכומים המדויקים.

מי שלא מסתפקים במחאות ונוקטים בצעדים מעשיים, הם חברי הכנסת מסיעת "יש עתיד", שלאחר שכשלו בניסיונם למנוע את העלאה, החליטו לתרום את ההפרש, עוד מאותה העלאה של ראשית 2015, למטרות צדקה.

TheMarker בדק ומצא את רשימת החכי"ם ואת יעדי התרומות. מהם עולה כי יו"ר המפלגה, ח"כ יאיר לפיד, תורם את התוספת לעמותת אלו"ט המסייעת לילדים אוטיסטים.

ח"כ מיקי לוי תרם מחשב נייד בתחילת השנה למשפחתון "צבעוני" בכפר הירוק. התוספת של לוי הצטמצמה ל-160 שקל בחודש, בעקבות הגמלה שהוא מקבל מהמשטרה. לוי החליט לתרום את כל הסכום השנתי באמצעות קניית מחשב נייד בתחילת השנה.

ח"כ יעל גרמן תורמת לעמותת "PRICE FOR LIFE", העוסקת בחיפוש תרופה למחלת ה-"I.L.S", ומעבירה אליה מדי חודש 800 ש"ח, ח"כ עופר שלח תורם בסתר, וסירב למסור את שם מקבל התרומה. ח"כ מאיר כהן תורם לאגודה למלחמה בסרטן סניף דימונה סכום חודשי של 600 שקל, בנוסף לתרומה חד פעמית של 1000 ש"ח להקמת בניין למחלקה אונקולוגית בבאר שבע.

ועוד מהנתונים שעמלו ב TheMarker לאסוף: ח"כ חיים ילין תורם את התוספת לשכר; כ-800 שקלים בחודש, לאגודה למען החייל במועצה האיזורית אשכול. ח"כ אלעזר שטרן תרם ל"בית בגליל" המטפל בילדים אוטיסטים ולעמותת "עזר מציון". ח"כ עליזה לביא תרמה כספים לווראייטי, למרכז הישראלי לטיפול בתרמילאים – כפר איזון ולעמותת דרכי שלום שמעון המחלקת אוכל לנזקקים.

ח"כ קארין אלהרר תורמת כ-1,000 שקלים בחודש ל"כנפיים של קרמבו"- תנועת נוער לצעירים עם צרכים מיוחדים. ח"כ יואל רוזבוזוב תרם מאווררים לפלוגת גולני בשווי 2,100 שקל, סכום של 8,000 שקל לרכישת מדי לחץ דם והליכונים לניצולי שואה, וכ-2,500 שקל לסיוע לספורטאים צעירים ממשפחות נזקקות. ח"כ יעקב פרי מסר שהוא תורם מדי חודש באופן קבוע לגוף שיקר לליבו והוא מעדיף שלא לחשוף את שם הארגון.



6 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    עד כמה שלימדו אותי שמעשר מ40000 זה 4000 לא ראיתי אף אחד שכתוב מיש עתיד "הצדיקים" שטרם יותר מ2-3 אחוז מהמשכורת לשם השוואה זה כמו ששכיר שמרויח 5000 שח יתרום 100 שח בחודש מהמשכורת שלו לצדקה אז אם מישהו התכוון לשבח את הצדיקים הללו שיקבל קצת פרופורציות

  2. 5

    ואלה. בפעם הבאה אני בוחר יש עתיד….. נראה לכם???!

  3. 4

    מדהים לראות איך בכל פעם החזיר פושט את טלפיו לאמור טהור אני, ואינו מתיאש. אז בואו נלחש באוזנו 'ידידינו החזיר, מזהים אותך מרחוק לפי הריח, אין לך מה לעבוד עלינו'….

  4. 3

    למה שלא יתרמו את הכספים שלהם לשיבות הקדושות, שבתקציביהן פגעו אנושות בכל דרך ואמצעי שהתאפשר להם בקדנציה שלהם?

  5. 2

    לאיזה מטרת צדקה הם יתנו,סתם מעניין אותי לדעת

  6. 1

    תגידו כמה אתם תורמים ולאן שאתם מעיזים בכלל לרשום זבל כזה מהפה שלכם? תתביישו לכם בכלל ותמשיכו להצביע למפגות בזויות שרק עושקות את כולנו